Linguine cu anșoa și firmituri crocante de pâine

Dacă îți plac pastele aglio,olio e peperoncino, sau mai pe românește, paste picante cu ulei de măsline și usturoi, și mai ești și un fan al peștelui vei iubi rețeta de mai jos. Firmiturile de pâine crocante îi dau o textură aparte și pătrunjelul face totul atât de fresh! Acum.. știu că există un stigmat în ceea ce privește anșoaul, dar dacă cumperi ce trebuie, nu ai de ce să strâmbi din nas. Prima oară când am gătit anșoa, mi-a mirosit casa 3 zile și am avut un post gust de pește puturos care a durat câteva ore bune. ORE, Da ai citit bine. Asta se întâmpla acum vreo 3 ani și până recent nu am gătit/gustat/uitat la anșoa. Dar mi-am făcut curaj și am comandat o bruschetă cu anșoa si Dumnezeule ce bună a fost! Un file de anșoa pe o păine prăjită și unsă cu unt, presărată ici-colo cu ceva capere.. DIVIN. Caută în magazine anșoa la borcan că are o aromă mult mai plăcută și subtilă. Acum, nu zic că nu ar fi conserve de anșoa bune, dar eu încă nu am găsit una. Dacă ai un sfat, sharing is caring.
Oh și ca o informație știi că anșoa-ul e din familia heringilor? Și dacă preferi o aromă mai subtilă poți înlocui lejer cu hamsii marinate?


Pentru un cuplu ai nevoie de:


  1. Felia de păine se dă pe răzătoarea mare astfel încât să se formeze niște firmituri grosiere. Se încinge o tigaie care se stropește cu foarte, foarte puțin ulei și se adaugă firmiturile și se presară cu oregano. Se rumenesc la foc mic până capătă o culoare ușor maronie și sunt crocante! Se pun pe o farfurie. 
  2. Intr-o oală se dă în clocot cel puțin 2l de apă cu sare și se fierb pastele al dente. 
  3. Usturoiul se feliază subțire, cât de subțire poți, iar ardeiul iute se taie marunt. 
  4. Într-o tigaie, la foc mic se încinge uleiul de măsline extravirgin. 
  5. Se adugă fileurile de anșoa și se prăjesc până când se dezinegrează în ulei. Câteva minute. Se adaugă usturoiul și ardeiul iute și la foc mic se rumenesc câteva minute. Ai grijă ca usturoiul să nu devină maroniu închis /ars deoarce va prinde un gust amar. 
  6. Se adaugă pastele în tigaie, se stinge focul și se amestecă bine.
  7. Se adaugă firmiturile de pâine, pătrunjelul tăiat mărunt.și parmezanul ras și piper proaspăt măcinat. 
  8. Poftă bună să aveți. 


Labels: , , , , ,